Tady je třeba se zastavit a uvědomit si, že uzdravený člověk neznamená automaticky uvědomělý anebo moudrý člověk! V lidském charakteru byla vždy a vždy bude rovina rozumu a rovina srdce. Srdce otevřené k Bohu rozvíjí lidský rozum a schopnosti, a to je záležitost velké touhy lidského ducha po Bohu a jeho dlouhodobého úsilí o pravdu a úsilí o spravedlnost v běžném každodenním životě. Teprve pak se dostaví hlubší vhled a schopnost vycítit co je z pohledu věčnosti správné, co je pro vývoj celku a co je proti vývoji celku. Do té doby je tu velké nebezpečí, že některé podstatné skutečnosti nebudou správně pochopeny a nebudou správně interpretovány. Ne jinak tomu bylo a je v případě učení BG. On sám říkal, že mu lidé nerozumí, a že mu nerozumí v naprosté většině případů ani ti, kterým bylo pomoženo. A tak se stalo, že z velké horlivosti předat spásné učení celému světu byly odsunuty některé podstatné punkty, na které sám Gröning upozorňoval, neupozorňoval by na ně kdyby neměly svůj zvláštní význam pro něj samotného, a tím pádem i pro každého člověka na tomto světě. Co se vlastně stalo? Došlo podobně jako ve 4. století, v případě křesťanské víry, k úpravě podstaty tohoto učení. Nebylo pochopeno, že princip Krista je kosmickým principem věčného bytí v těle, že není pouze symbolem jednoho ze stávajících světových náboženství, že tato věčná pravda byla Gröningem zpřítomněna a má být i dále šířena! Že tak má docházet k dalším a dalším uzdravením, a to z důvodu nutnosti pochopení, že člověk patří především ostatním k Bohu, že jedině s ním může žít plnohodnotný život na zemi.
Přední představitelé Kruhu přátel BG se shodli že nebudou spojovat učení BG s Kristem, že jde o nadnábožemské učení, které je tu pro všechny. Myšlenka, která zní tak ušlechtile. Ale, neuvědomili si, že do ní vstupuje tím pádem vibrace určité nadřazenosti a elitářství, která nemá s vírou v Boha nic společného. Neuvědomili si, že Ježíš Kristus přišel také pro všechny lidi bez rozdílu rasy nebo vyznání, že zde nebyl jen pro židy, stejně tak jako Gröning tu nebyl jen pro Němce. Řekl by někdy BG: nechme Ježíše stranou, teď jsem tu já? Ať si na tuto otázku odpoví každý sám.